Hermanus

1 september 2017 - Heidelberg, Zuid-Afrika

Vandaag de transfer van Heidelberg naar Hermanus. De dag begon bij de bio farm met een rondleiding. Gelukkig niet te veel werken, maar gewikkeld in een dikke deken achter in de pick-up truck een route rond de velden. God, wat kan het koud zijn in Afrika. Daarna ontbijt en op weg zijn we...

Onderweg hebben we Swellendam bezocht, het ouste stadje van Zuid Afrika met een Nederlands tintje, in de vorm van een Nederlandse hervormde kerk. Leuk om even door te rijden, niet heel speciaal. Dan door naar Hermanus. Onderweg twee maar moeten wachten op wegwerkzaamheden, op zijn Afrikaans twee richtingen op de snelweg om en om, met het verzoek om telkens geduldig 20 minuten te wachten (tja en dan twee van die ongeduldige Nederlanders in de auto :)). In de namiddag komen we aan in  Hermanus, Dit dorpje ligt bijna op dezelfde hoogte als Kaap de Goede Hoop (bezoeken we later deze week nog) en dus op het zuidelijkste randje van Zuid Afrika. Het stadje staat bekend om de Walvissen (en in mindere mate Haaien en dolfijnen) die er voor de kust zwemmen. Soms zijn ze vanaf de wal te zien, vandaag niet. Dus, op hoop van zegen, morgen toch maar weer een boottocht, De zee schijnt rustig te zijn, dus fingers x-sed. Einde middag hebben we nog een mooie wandeling langs de kustlijn gemaakt. Prachtige ruwe rotsen en zee.

Zo meteen lekker eten, en ons klaarmaken voor de trip morgen op de boot, Het is een prachtige Catamaran, dus de foto's van de boot zullen iig mooi zijn :)

Tot morgen!

1. Maud:
    1 september 2017
    Ik duim mee dat de zee veel moois laat zien xxx
  2. Ingrid:
    1 september 2017
    Ik Zie het helemaal voor me, 2 van die ongeduldige toeristen.
    Hakuna matata!!!!!!
    Jullie verslagen worden steeds langer, teken dat jullie heel veel te vertellen hebben.
    Hopelijk zien je morgen tijdens de bootreis walvissen.
    Succes met de boottocht, hopelijk rustig weer, anders moet Dennis weer onderduiken!
    Liefs M&I