Kaapstad (One day to Go)

5 september 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag de voorlaatste dag van onze reis, in Kaapstad.

Ondanks jullie mooie wensen voor goed weer, was de waarheid helaas anders. Bij opstaan was de eerste blik uit het raam al duidelijk, De tafelberg was gehuld in een wolkendeken.

Na het ontbijt daarom eerst maar even naar het Distrikt 6 museum, waar de apartheid wordt uitgediept. Daarna naar de haven toe, en het Waterfront. Wat souvenirs kopen, lekker eten, koffietje, je kent het wel. Veelal binnen, want de regen kwam met bakken uit de lucht op enig moment.

In de middag trok het zowaar wat open :) Helemaal blij reden we de tafelberg op, richting de kabelbaan. Aldaar kwam het slechte nieuws. Het was too windy , en de kabelbaan was de gehele dag gesloten, Verwachting is met het weer van morgen dat het mogelijk zo zal blijven. We hopen dat het anders gaat uitpakken, want een bezoek aan Kaapstad zonder bezoek aan de top van de tafelberg.... nou ja we zien het wel. Inmiddels hebben we een leuk restaurantje gekozen voor vanavond en de koers voor morgen (de allerlaatste dag hier en de dag van vertrek in de avond) iets omgegooid. We hadden niet de intentie om naar Robben Island te gaan, maar met een grote kans op wederom een dichte kabelbaan kiezen we toch maar voor een bezoekje aan het eiland. De trip is inmiddels geboekt... Mocht het weer en de tijd het toelaten stormen we morgenmiddag toch nog even naar boven. Om onze reis dan af te sluiten en moe en voldaan richting vliegveld te crossen.

Toch  een kleine 2000 kilometer gekacheld hier, en heel heel veel bezocht. Prachtig land, we zijn alle indrukken nog aan het verwerken. Veel tegenstellingen, veel armoe, maar ook veel rijkdom (zowel in de materiële zin, als in de zin van de mensen hier, hoe ze in het leven staan, hoe vrolijk en vriendelijk ze zijn. Echt een verademing..

Nou ik ga het afsluiten, wellicht morgen nog het laatste verhaaltje vanaf het vliegveld, dan zit deze blog er op.... Tot morgen!

1. Andere zus:
    5 september 2017
    T zit er weeral bijna op voor jullie, hopelijk morgen nog n droog dagje voor jullie.
    Goede terug reis xxx
  2. Ingrid:
    5 september 2017
    Ohhh. Wat jammer van die regen!
    Aan de foto's te zien komt het er echt met bakken uit! Jammer.
    Robben eiland is vast en zeker de moeite om naar toe te gaan!
    En dan weer richting huis! Ook leuk. Kun je daar lekker nagenieten van een fantastische vakantie.
    Liefs M&I
  3. Joze:
    5 september 2017
    Geniet nog van jullie laatste daagjes!
  4. Annie Peters.:
    5 september 2017
    Jammer van de regen. Nog een dagje en dan richting Nederland
  5. Jacq:
    5 september 2017
    Goede terugreis! Het was leuk hier mee te kijken.