Heidelberg (31 aug)

31 augustus 2017 - Heidelberg, Zuid-Afrika

Vandaag de tocht van Knysna naar Heidelberg. Maar 2 uurtjes rijden dus een lekker relaxed dagje. Lekker uitslapen tot 0800 uur en dan een heerlijk ontbijtje. Om 0900 uur zitten we in de auto. Omdat de eindbestemming afgelegen ligt en bekend staat om de rust (een biologische struisvogel farm)  verkiezen we om nog een paar plekjes onderweg te stoppen. Een paar dorpjes, en een landelijk gelegen wildlife lodge onderweg waar de dieren omheen lopen. Opvallend om na 100-en kilometers zonder wild ineens weer een paar olifanten en een giraf in een totaal ander landschap te zien rondhobbelen. Dus een heerlijke lunch op een porch met twee olifanten op een meter of 100, lekker zonnetje, graadje of 23, je kunt het slechter treffen.

Na de lunch zijn we naar de eindbestemming getogen. Weer zo'n heerlijke zandweg van een kilometer of 5, ditmaal hebben de schokbrekers het overleeft :). Aangekomen blijkt inderdaad dat de bestemming helemaal geisoleerd ligt, wel in een idylisch landschap. Je hoort hier meer vogelgeluiden dat in Nederland in een jaar bij elkaar... haha. We zitten nu ff in het zonnetje met een werkelijk prachtig uitzicht. Straks wordt er lekker voor ons gekookt... en luiden we de avond in. Morgenochtend lopen we mee met de eigenaar hier in zijn bedrijf. Paar uur werken (schapen en struisvogels voeren denk ik). Daarna naar Hermanus, het dorp dat in het tekens staat van de Walvis. Die hopen we daar te gaan zien. Schijnt zo te zijn als het weer een beetje gunstig is dat je ze al vanaf de wal kunt zien, maar als de zee een beetje rustig is doen we een poging met een boot. Van dichtbij is uiteraard leuker, al ben ik mijn ervaring in  Sri Lanka nog niet vergeten (Chantal stoer op de boeg van het schip als echte zeeuw, Dennis kotsend in het onderruim). We zullen zien....