Pretorius kruger dag 2

24 augustus 2017 - Kruger Park, Zuid-Afrika

24/8 Pretoriuskop (Kruger)
Nou dat was me een vermoeiend dagje wel (donderdag). We zijn vanochtend gisterenavond gestart met een gamedrive in de nacht. Eerlijk is eerlijk, die viel iets tegen. Steenkoud, en de meeste dieren slapen toch blijkt. Olifant, Hyena's en wat hertenvolk gezien. Na die drive zijn we snel het mandje in gegaan, immers vanochtend vroeg (05.00) volgde de tweede (de ochtend drive); Die startte weliswaar ook in the dark, maar na een uurtje kwam de zon op (Wat is dat mooi midden in de natuur!). En ja hoor, beetjes stuk actiever. Wederom hyena's, Gnoes, Leopard, Giraffen (Chantal happy), Zebra's, mogoses (klein marterachtig beestje), diverse ree- achtigen, Buffel en de Leeuw (Dennis blij). Dus da's al een substantieel deel van de BIG 5 :). De gids gaf zelf al aan dat het ontmoeten van 2 Luipaarden en een Leeuw op een dag al best uitzonderlijk is. Deze drive was erg goed bevallen. We besloten aan het eind van de ochtend er zelf met ons polo-tje op uit te trekken door het Park. Naar het Skukuze rest Camp gereden, uiteraard via allerlei kleine omwegen. Daar waren de olifanten en de hippo's ook nog bij. Ook dat rest Camp (een van de allergrootste in Kruger) had een leuk sfeertje. Eind middag zijn we weer op ons stekkie. Lekker eten en klaarmaken voor de volgende dag. We vertrekken morgen vroeg met bestemming Swaziland, en om nog een keer te kunnen genieten van het Kruger kachelen we lekker binnendoor.

Komende dagen zitten we nog steeds midden in de wildparken, al zijn ze kleiner dan Kruger. We hopen de Neushoorn nog te zien (BIG 5 compleet :)) en daarnaast nog een kroko en wat apen. Moet lukken lijkt ons….. Tot morgen en slaap lekker alvast!

1. Ingrid:
    24 augustus 2017
    Mooi he zo vroeg in de ochtend.
    En 2 luipaarden zien is bijzonder hoor. Hele mooie dieren.
    Op naar Zwaziland.
    Liefs zus