Knysna

29 augustus 2017 - Knysna, Zuid-Afrika

Vandaag de tussenvlucht met een kleine vogel (38 zitplaatsen) naar het de stad George in het zuiden van zuid Afrika gehad. Die markeert het tweede gedeelte van onze reis. Van daaruit vertrekken we voor de mooie tuinen route naar eindstation Kaapstad. De route start voor ons in het stadje Knysna. Dat hebben we vanmiddag verkend. Het is even schakelen, het gebied alhier is veel rijker en lijkt meer op Europa. Even wennen dus..... De uitzichten op de Oceaan zijn iig prachtig. Vanavond het zgn. Waterfront bezocht, een vrij toeristisch gebied bij de haven alhier. Het is een doorsnee toeristisch stadje, en dus met een lekker Italiaans restaurantje. Daar hebben we met een Nederlands stel een hapje gegeten. We komen ze op de reis telkens weer tegen. heel apart in zo'n groot land doch een aantal stellen maken dezelfde reis. niet altijd dezelfde hotels maar vaak wel.

Om het toch een beetje authentiek te houden gaan we morgen een lokale township bezoeken. Dat zal een stuk armer zijn, maar wel het leven aangeven dat nog steeds veel afrikanen leven. Wordt snel vervolgd...